צפו בסטוריז שלנו

הרשימה המלאה

16 מזונות מסוכנים לחתולים – כל מה שאסור לכם לתת לחתול לאכול

חתולים ידועים כבעלי חוש טעם בררני. הם ירחרחו כל פיסת מזון שתוגש להם בדקדקנות בטרם יחליטו האם הם מעוניינים לטעום. אולם, חלק מהחתולים יגלו אופי יותר הרפתקני ויאכלו בשמחה גם מזונות שעלולים להיות מזיקים לבריאותם ואף מסוכנים לחייהם. בכדי לשמור על החברים הקטנים שלכם, אספנו את רשימת המזונות המזיקים ביותר לחתולים שרצוי לא לתת להם, ולא להיכנע גם אם הם מבקשים ממש יפה.

1. שוקולד
כמו אצל כלבים, גם לחתולים שוקולד הוא מזון רעיל. שוקולד מכיל טאוברומין ממשפחת המתיקסנטיס אשר יכול לגרום להרעלת שוקולד אצל חתולים ולגרום בין השאר להקאות, שלשול, הפרעות בקצב הלב ואף מוות. החומר הרעיל נמצא בכמויות גבוהות יותר בשוקולד מריר.

2. חלב ומוצרי חלב
למרות הנטייה הרווחת להציע לחתולים קעריות חלב או פיסות גבינה, מוצרי חלב עלולים לפגוע בבריאות החתול שלכם. חתולים בוגרים רגישים ללקטוז ומערכת העיכול שלהם לא יכולה לעכל מוצרי חלב מה שעלול לגרום לשלשול ובעיות עיכול אחרות.

3. בצל, שום וירקות שורש דומים
בצל על כל צורותיו – אבקה, חי, מבושל או מיובש, מכיל תרכובת גופרתית בשם תיוסולפט וגורמת להשמדה של תאי דם אדומים אצל החתול ולאנמיה. כמות קטנה כנראה לא תזיק מדי, אך צריכת כמות גדולה בבת אחת או קטנה לאורך זמן באופן קבוע יכולה לגרום להרעלה ובעיות במערכת העיכול. גם שום וירקות אחרים מהמשפחה מכילים כמות מסוכנת מהתרכובת.

בצל, מסוכן לחתולים - צילום: Lars Blankers
בצל, מסוכן לחתולים – צילום: Lars Blankers

4. אלכוהול
משקאות אלכוהוליים ומזון המכיל אלכוהול הם רעילים במיוחד לחתולים. לאלכוהול יש השפעה זהה על המוח והכבד של החתול ובן האדם, אך אצל חתולים דרושה כמות קטנה בהרבה של אלכוהול על מנת לגרום נזק. בין התופעות: הקאות, שלשולים, קשיי נשימה, תרדמת ומוות. כמות קטנה כמו 2 כפיות ויסקי יכולה לגרום לתרדמת אצל חתולים וכפית אחת נוספת אף יכולה לגרום למוות. האלכוהול נספג במהירות בגוף החתול לכן מומלץ לגשת לוטרינר בהקדם לזמן הצריכה.

5. ענבים וצימוקים
ענבים וצימוקים מכילים תרכובת רעילה לחתולים שיכולה לגרום בכמויות קטנות להקאות חוזרות ונשנות ובכמויות גדולות אף לכשל בכליות ולמוות. בחלק מהמקרים לא יופיעו סימפטומים של הרעלה לכן רצוי שלא להאכיל חתולים בענבים וצימוקים בכלל.

6. קפאין
ייתכן ואתם זקוקים לכוס הקפה שלכם על מנת להתחיל את היום אבל לחתול שלכם קפאין יכול לגרום לבעיות שונות כמו הפרעות בקצב הלב, קשיי נשימה ואף למוות. קפאין נמצא בין השאר בקפה, תה, שוקולד, קולה, משקאות אנרגיה ואפילו בתרופות לשיכוך כאבים.

7. שומן ועצמות
למרות הפיתוי להעניק שאריות בשר עם שומן ועצמות לחתול המתרוצץ סביבכם בזמן הארוחה, יש להימנע מכך. שומן, נא או מבושל יכול לגרום לבעיות במערכת העיכול, הקאות ושלשול והעצמות עלולות לגרום לחנק או לגרום לקרעים במערכת העיכול

8. ביצים חיות
ביצים חיות עלולות להכיל בקטריות כמו סלמונלה ואי-קולי שיכולים להזיק לחתולים כמו לבני אדם. הסימפטומים להרעלה הם שלשולים והקאות. מלבד אלה, ביצים חיות מכילות אנזים בשם אבידין שמפריע בספיגת ויטמין B וגורם לבעיות עור ופרווה.

9. מזונות ג'אנק פוד
חתולים מתמכרים במהירות
לאוכל היבש ובשימורים של מותגי המזון הגדולים כדוגמת פריסקיז ו-וויסקס שמכילים בין היתר כמויות גבוהות של מלח שמזיקות לבריאות החתול. האכלה יומיומית במזונות אלו דומה לאכילה במקדונלד'ס.

מזונות הג'אנק פוד לחתולים
מזונות הג'אנק פוד לחתולים

10. בשר ודגים נאים
בדומה לביצים חיות, בשר ודגים נאים יכולים להכיל בקטריות המובילות להרעלת מזון. בנוסף, ישנו אנזים בדג נא אשר משמיד ויטמינים חיוניים אצל החתול ויכול להוביל לאובדן תיאבון, בעיות נוירולוגיות חמורות ואף לתרדמת. גם פירות ים נאים מכילים את התרכובות המסוכנות.

11. מזון כלבים
ביס פה ושם ממזון כלבים לא יפגע בחתול שלכם, אבל הוא לא יכול להוות תחליף למזון חתולים. אמנם הרכיבים דומים בשניהם אבל מזון חתולים מותאם במיוחד לצרכי החתול. בין השאר אחוז גבוה יותר של חלבון, ויטמינים מסוימים וחומצות אמינו שהכרחיים לתפקוד תקין של הלב, העיניים ואיברים אחרים.

12. כבד
קצת כבד פה ושם לא יזיקו לחתול. למעשה כבד יכול להיות מקור מצוין לחלבון וברזל. אבל כמויות גדולות יותר עלולות לגרום להרעלת ויטמין A שפוגעת בעצמות, גורמת לעיוותים בשלד ובעמוד השדרה ואף יכולה להוביל למוות.

13. בצק שמרים
אכילה של בצק שמרים בטרם תפח עלולה לגרום לתפיחה של הבצק בגופו של החתול ומתיחה או חסימה של מערכת העיכול מה שיכול לגרום לקרעים בקיבה ובמעיים ולהפוך למצב מסכן חיים. בנוסף, השמרים עצמם מייצרים אלכוהול בזמן התפיחה ועלולים לגרום גם להרעלת אלכוהול.

14. אבוקדו
אבוקדו רעיל לחיות רבות, ביניהם גם חתולים. העלים, הזרעים והפרי עצמו מכילים חומר הנקרא פרסין שעלול לגרום להקאות ושלשולים בקרב חתולים.

אבוקדו מסוכן לחתול, צילום: Thought Catalog
אבוקדו מסוכן לחתול, צילום: Thought Catalog

15. טונה מקופסא
חתולים יכולים להתמכר לטונה ואכן פינוק של טונה לחתול שלכם מפעם לפעם לא יכול להזיק, אך דיאטה קבועה של טונה בקופסא המיועדת לבני אדם לא מספיקה לתזונה מאוזנת הכוללת את צרכי החתול. מנגד, יותר מדי טונה יכולה לגרום להרעלת כספית.

16. קוקוס ושמן קוקוס
בכמויות קטנות, קוקוס ומוצרים מבוססי קוקוס לא יגרמו כנראה לבעיות בריאות אצל החתול שלכם. הבשר והחלב של הפרי מכילים שמנים שיכולים לגרום לבעיות במערכת העיכול של החתול עם הקאות ושלשולים.

יש לכם מה להוסיף לרשימה?

נושאים שקשורים לכתבה
מומלצי קריאה ↓
הסטוריז שלנו
מה דעתכם?

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם