צפו בסטוריז שלנו

חייבים לקרוא

מה יותר בריא: שטיפת ידיים או אלכוג'ל

כפות הידיים ידועות כמקור לשלל חיידקים ווירוסים שונים, כל משטח בבית ומחוצה לו עמוס בנגיעות ידיים של מגוון אנשים שמעבירים מזיקים מאחד לשני. לכן בכדי להלחם בנגיפים כמו נגיף הקורונה ושלל מחלות אחרות, חובה עלינו לשמור על ידיים נקיות.

ישנה סיבה מדוע כולם סביבנו, כולל קולגות לעבודה דרך שיחות זום ובני משפחה בטלפון מזכירים לנו ללא הרף לשטוף את הידיים. בעוד מחטאי ידיים כמו אלכוג'ל יכולים להרוג או לשבש פעילות של חיידקים מסוימים, הם לעולם לא יסירו אותם בצורה ששטיפת הידיים עם מים וסבון מסירה. למעשה, שטיפת ידיים היא ההמלצה הראשונה של המרכז למניעת מחלות על מנת לשמור על ידיים נקיות, זאת משום שבשטיפת ידיים נכונה, אנחנו מחככים את הידיים אחת בשנייה ומגיעים לרמת חיכוך שמאפשרת בעזרת הסבון הסמיך להסיר מהעור גם את המיקרואורגניזמים הקטנים, מה שאלכוג'ול על כל צורותיו לא יכול לבצע ביסודיות.

במרכז למניעת מחלות מדגישים שבמקרים בהם יש לכלוך נראה לעין על הידיים וכאשר הידיים שומניות כמו למשל לאחר התעסקות באוכל או בפעילות גופנית, אלכוג'ל לא מסוגל לנקות ביעילות את הידיים וכך מייצר תחושת בטחון שווא כאשר החיידקים נשארים על כפות הידיים.

לשטוף ידיים

שטיפת הידיים לא רק מבטיחה שלא תאספו חיידקים מאנשים אחרים אלא גם שומרת על אנשים אחרים מפני החיידקים שלכם. בנגיפים ויראליים במיוחד המתפשטים במהירות בין אדם לאדם כמו הקורונה, יש לכך משמעות גבוהה בהרבה.

אנחנו גם יודעים שלא כל מי שנושא את הוירוס מראה סימפטומים, כך שישנה אפשרות שאנחנו מסתובבים עם הוירוס ומעבירים אותו לאחרים, למשל בהתעטשות לתוך היד ואז נגיעה בחפצים אחרים כמו ידיות דלת, שבהן ייגעו שוב אנשים אחרים כמה רגעים אחרי.

אלכוג'ל ומחטאי ידיים אחרים עדיין יותר יעילים מלא לנקות את הידיים בכלל, לכן בהעדר אפשרות לשטיפת ידיים יסודית עם סבון, השימוש בהם עודנו מומלץ.

אז איך בעצם שוטפים את הידיים בצורה הנכונה? פתחו את הברז והניחו למים לזרום, הניחו סבון על כפות הידיים וחככו אותן זו בזו, הקפידו לעבור גם על האגודלים, בין האצבעות, על הציפורניים ועל גב היד. המשיכו בפעולה למשך 20 שניות לפחות. סגרו את הברז בעזרת מגבת נייר ושטפו את הידיים היטב במים הזורמים. נגבו אותם עם מגבת נייר והשליכו לפח.

אלכוג'ל

כאשר שטיפת ידיים יסודית אינה זמינה לכם, שימוש באלכוג'ל יעזור במידה מסוימת – לפחות עד שתגיעו הביתה ותוכלו לשטוף את הידיים היטב. לשימוש נכון שפכו מעט אלכוג'ל על הידיים וחככו אותן יחד תוך כדי מריחה על היד, בין האצבעות, על הציפורניים ובגב כף היד. המשיכו לחכך את הידיים עד שהן מתייבשות.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם