צפו בסטוריז שלנו

לא מיוצר בשבדיה

איך רהיטים זולים של איקאה יכולים לסכן את החיים שלכם

רהיטי איקאה שמיוצרים בסין כבר גבו חיים רבים, בעיקר של ילדים ותינוקות והם השאירו אחריהם שובל של עשרות אלפי אנשים מסביב לעולם שנפגעו כתוצאה מהתפרקות הרהיטים הזולים המיוצרים בסין. רגע לפני שאתם קונים ריהוט באיקאה, כדאי שתקראו את זה ותצפו בפרק בנושא בסדרה Broken של נטפליקס.

הסדרת הדוקומנטרית Broken של נטפליקס חושפת אותנו לאמת המרה שמאחורי המחיר הזול שאנו משלמים על מוצרי אינסטנט כמו רהיטי איקאה שלמרות ייחוסם השבדי מיוצרים בסין.

רשת הריהוט ikea שנוסדה ב-1943 כבשה את העולם עם רהיטי אינסטנט זולים בהרכבה עצמית. כיום עם למעלה מ-430 חנויות ב-50 מדינות שונות, איקאה נחשבת לאחת החברות המוכרות בעולם ומאז 2008 גם לקמעונאית הרהיטים הגדולה ביותר בעולם.

את רשת איקאה הקים היזם ואיש העסקים השוודי אינגוואר קמפראד (Ingvar Kamprad) בהיותו בן 17 בלבד. שמה של החברה נגזר מהאותיות הראשונות של שמו הפרטי (אינגוואר – Ingvar), שם משפחתו (קמפראד – Kamprad), שם החווה (אלמטריד – Elmtaryd) ושם הכפר (אגונארד – Agunnaryd ) בהם גדל.

עם השנים העבירה איקאה את ייצור רהיטה לסין הזולה, מהלך זה איפשר לה לספק פס ייצור אדיר ויכולת לשמור על מחירים ידידותיים עבור הצרכנים. אולם אז גם החלו לצוץ הצרות – רהיטים שונים של איקאה שיוצרו בסין החלו להתפרק וקברו תחתם ילדים ותינוקות רבים.

התמכרותנו לרהיטים זולים וזמניים הכניסה לביתנו סכנה חדשה. על פי התחקיר של Broken שנפתח בסיפורם המצמרר של הורים שאיבדו את ילדיהם לאור התפרקות רהיטי איקאה, בארצות הברית לבדה מדי 30 דקות מישהו מובל לחדר המיון עקב מקרה של נפילת רהיט.

עדות לסכנה האדירה שבריהוט סיני זול ניתן למצוא בפרשת שהסעירה את ארה"ב ב-2016 לאחר שאיקאה פירסמה ריקול (קריאה להחזרת מוצרים) לכ-29 מיליון שידות שלה, בעקבות 8 מקרי מוות, אחד מהם הוא של פעוט מקליפורניה שנמחץ מתחת לשידה מסוג MALM שקרסה עליו.

סניף של איקאה בארה"ב - סטוק
סניף של איקאה בארה"ב – סטוק

אז מהם כללי הזהירות? – אם בכל זאת בחרתם לרכוש רהיט של איקאה הקפידו על כמה כללים מנחים פשוטים שיאפשרו לכם לשמור על בטיחות בבית.

1. הקפידו לחזק את כל הברגים ולדאוג ליציבות מוחלטת. אם מגיע אליכם מתקין מקצועי, בדקו איתו שהכול יציב בטרם עזיבתו.

2. חובה לקבע רהיטים כמו שידות וארונות לקיר. אל תתעצלו ואל תתפשרו מדובר בטיפ מציל חיים.

3. הקפידו על שימוש הוגן של עד שנתיים ברהיט, לרוב הם אינם בנויים ליותר מכך ובעקבות הבלאי הם מתפרקים.

4. אל תאפשרו לילדכם לתפס על שידות, ארונות, שולחנות ורהיטים נוספים. גם משקל קטן כשל ילד יכול לגרום להתפרקות ספונטנית ולפגיעה פיזית חמורה.

5. גם אם אתם רוצים רהיט פשוט כמו שידה, בטרם הרכישה קראו ביקורות אודות המוצר וחפשו האם קיימות תלונות על התפרקות ובלאי.

יש לכם מה להוסיף לרשימה?

נושאים שקשורים לכתבה
מומלצי קריאה ↓
הסטוריז שלנו
מה דעתכם?

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם