צפו בסטוריז שלנו

שטיפת ידיים נכונה

מדריך: איך לשטוף ידיים בכדי למנוע הדבקה בנגיף הקורונה

בהלת הקורונה גורמת לציבור לחפש פתרונות הגנה בכדי לצמצם את הסיכוי להידבק במחלה. בזמן שחיסון לנגיף עדיין לא בנמצא ויעילותן של מסכות הפנים מוטלת בספק כשימוש בהן אף עלול להיות מסוכן, שטיפת ידיים נשארה עדיין האופציה הטובה ביותר למניעת הדבקה. כך תשמרו על היגיינת הידיים.

שטיפה חפוזה של הידיים לא תהיה יעילה במקרה הזה, אלא רק שטיפה יסודית עם מים וסבון. בחמישה צעדים פשוטים תוכלו לוודא ששטפת את ידכם בצורה אופטימלית. כך תעשו זאת נכון:

צעד 1:
הרטיבו את הידיים עם מים זורמים, נקיים וחמים. סגרו את הברז ומרחו סבון על הידיים.

צעד 2:
שפשפו את הידיים אחת מול השנייה והקפידו שהסבון יגיע גם לגב כף היד, בין האצבעות ומתחת לציפורניים. שפשוף הידיים עוזר להיפטר מלכלוך וחיידקים על העור.

צעד 3:
המשיכו לשפשף את הידיים עם הסבון במשך 20 שניות. זמזמו לעצמכם "יום הולדת שמח" פעמיים בכדי לעקוב אחר הזמן. שטיפה של הידיים במשך 20 שניות לפחות יעילה בהסרה של יותר מיקרובים וחיידקים מאשר תקופות זמן קצרות יותר.

מדריך שטיפת ידיים של תאגיד כאן

צעד 4:
פתחו שוב את הברז ושטפו את הידיים היטב תחת זרם מים חמים.

צעד 5:
ייבשו את הידיים בעזרת מגבת נקייה. ידיים רטובות מעבירות וירוסים בקלות. ייבוש שלהן מפחית את הסיכון לכך. מים וסבון הם ההגנה הטובה ביותר כנגד וירוסים. מחטאי ידיים כמו אלכוג'ל הם תחליף ראוי רק במקרה שאין לכם גישה למים ולסבון. הם לא יגרמו להסרה של לכלוך, כימיקלים וחיידקים אך זה פתרון עדיף מכלום. הניחו מעט אלכוג'ל על הידיים ושפשפו את הידיים למשך 20 שניות תוך כדי כיסוי של כל שטח הידיים.

מדריך מצולם לשטיפת ידיים
מדריך מצולם לשטיפת ידיים
מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם