צפו בסטוריז שלנו

כללי זהירות

סיר לבישול איטי – הרעלת עופרת, קרינה וסיכונים בריאותיים

מאז שנות ה-70, סירי הבישול האיטי כבשו את ארצות הברית ולאחריה את יתר העולם. גם בארץ סיר הבישול האיטי הפך לנפוץ, בעיקר לאחר אישור רבנים לשימושו במהלך השבת. אך בדומה למכשירי חשמל אחרים שפולטים קרינה מזיקה, גם סיר בישול איטי מאז שנות ה-70, סירי הבישול האיטי כבשו את ארצות הברית ולאחריה את יתר העולם. גם בארץ סיר הבישול האיטי הפך לנפוץ, בעיקר לאחר אישור רבנים לשימושו במהלך השבת. אך בדומה למכשירי חשמל אחרים שפולטים קרינה מזיקה, גם סיר בישול איטי יכול לטמון בחובו מספר סכנות בריאותיות, בהן גם הרעלת עופרת. ריכזנו עבורכם מידע חשוב מאתרי בריאות מובילים בעולם.

ה-Crock Pot הוא המותג הראשון בתחום הבישול האיטי (Slow cooker) והוא פרץ לתודעה צרכנית בשנות ה-70 בארה"ב. אך דגמים ראשוניים רבים וגם כאלו שהגיעו אחריו, החילו אסבסט הידוע כחומר מסרטן. בזמן שדגמים חדישים יותר לרוב אינם מכילים אסבסט, יתכן ותמצאו סירים שמיוצרים בסין או סירים ישנים יותר המכילים את החומר המסרטן, כך שלא מומלץ לרכוש סיר לבישול איטי מאתרים סינים וכאלו שלא עברו בדיקות תקנים וכן גם להימנע משימוש בסירים ישנים.

סיר לבישול איטי דורש זמן פעולה ממושך, לעיתים לילה שלם ולאורך השבת ובדומה למכשירי חשמל שפולטים קרינה כמו כיריים אינדוקציה ומיקרוגלים, מומלץ שלא לשהות בסמיכות לסיר בעת הפעלתו וכן לשמור על זמני שהייה נמוכים הנעים סביב דקות בודדות.

סירי בישול איטיים זולים יכולים לגרום להרעלת עופרת, מצב רפואי שבו ישנה רמה גבוהה של מתכת עופרת בגוף האדם, שיכולה להוביל להרעלה בעצמות, מעיים, כליות, מערכת הרבייה ומערכת העצבים. בדיקת שנערכה בארצות הברית גילתה כי 20% מסירי הבישול האיטי פולטים עופרת שנספגת במזון שלנו.

טיפים לשימוש בטוח בסיר בישול איטי

1. אל תרכשו סיר לבישול איטי באתרי קניות סינים. מדובר במוצר זול יחסית שעלותו נעה סביב 100-200 ש"ח והרצון לחסוך מספר שקלים נוספים עלול להוביל לקבלת מוצר באיכות ירודה שיכול לסכן את בריאותכם.

2. אם בביתכם קיים סיר בישול איטי ישן או שמקורו אינו ידוע, הפסיקו את השימוש בו. יתכן והוא מכיל אסבסט המסוכן לבריאות ויכול לגרום לסרטן.

3. הימנעו משהייה ממושכת שעולה על מספר דקות ליד הסיר, העבודה שלו לוקחת הרבה זמן ושהייה לצידו יכולה להוביל לחשיפה לקרינה מיותרת.

4. בטרם הרכישה קראו ביקורות בעברית ובאנגלית וערכו מחקר על המוצר. סירים שעברו בדיקות ועומדים בתקנים, יצמצמו את החשיפה שלכם לחומרים מזיקים כמו עופרת.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם