צפו בסטוריז שלנו

שתפו חברים

7 דברים שהוכח מדעית שעוזרים לנו להיות בריאים יותר

אם אתם רוצים להרגיש טוב יותר, לפעמים יש פתרונות פשוטים שדורשים משמעת וקצת זמן פנוי. בחרנו עבורכם 7 דברים שאתם יכולים לעשות ושהוכח מדעית שהם עוזרים לנו להרגיש בריאים יותר. הטיפים עזרו? שתפו אותנו.

1. הקפידו לישון טוב
לא ניתן להפריז בחשיבותה של שינת לילה איכותית. שינה גרועה מורידה את התפקוד המנטלי והפיזי ואת האיזון ההורמונלי. מעבר לכך, שינה גרועה ולא מספקת היא אחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר להשמנת יתר. מחקר אחד קשר בין שינה לא מספקת לעלייה בסיכון להשמנת יתר ב-89 אחוז אצל ילדים ו-55 אחוז אצל מבוגרים.

2. הקשיבו למערכת העיכול שלכם
הבקטריות במערכת העיכול שלנו חיוניות בצורה יוצאת דופן לבריאות הכללית שלנו. שינויים והפרעות בבקטריות מקושרים לכמה מהמחלות הכרוניות הקשות, כולל השמנת יתר. ניתן לשפר את בריאות מערכת העיכול בעזרת צריכת מזונות פרוביוטיים כמו יוגורט, תוספי תזונה פרוביוטיים וצריכה של הרבה סיבים תזונתיים. למעשה, סיבים תזונתיים פועלים כסוג של דלק לבקטריות במערכת העיכול.

3. הימנעו מאורות בהירים לפני השינה
כאשר אתם חשופים לאורות בהירים בערב, נוצרת הפרעה בייצור הורמון השינה מלטונין, מה שפוגע באיכות השינה שלכם. אסטרטגיה אחת היא להשתמש במשקפיים עם עדשות בגוון החוסם אור כחול מלהכנס לעיניים בערב. מה שמאפשר למלטונין להיווצר כאילו החדר חשוך לחלוטין ועוזר לשינה טובה יותר.

הרגל שיכול להזיק לבריאות
הרגל שיכול להזיק לבריאות

4. עשו ספורט
פעילות אירובית היא מהדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות למען הבריאות הפיזית והנפשית שלכם. היא בעיקר יעילה בהורדת שומן בטני, הסוג השלילי של שומן שנבנה מסביב לאיברים. הורדת השומן הבטני יכולה לשפר משמעותית את חילוף החומרים. הרמת משקולות יכולה לשפר דרמטית את חוזק השרירים, את היציבה ואת הבריאות הכללית. גם אימוני גוף יכולים להוות תחליף מספק למשקולות. מומלץ להתאמן בליווי אנשים אחרים או מדריך.

5. השקיעו במערכות היחסים שלכם
קשרים חברתיים חשובים לא רק לבריאות הנפשית שלכם, אלא גם לבריאות הפיזית.מחקרים הראו שאנשים עם חברים קרובים ומשפחה הם בריאים יותר וחיים זמן רב יותר. אז צאו מהפייסבוק והאינסטגרם ותהנו את חברים ישנים וחדשים שתכירו.

6. עקבו אחר הקלוריות
הדרך היחידה לדעת בדיוק כמה קלוריות אתם צורכים היא לשקול את המזון ולהשתמש בטראקר תזונתי. חיוני גם לוודא שאתם צורכים מספיק חלבון וסיבים תזונתיים. מחקרים מראים שאנשים שעוקבים אחרי צריכת הקלוריות שלהם נוטים להצליח יותר בהורדה במשקל ושמירה על דיאטה בריאה.

7. אם יש לכם שומן בטני מיותר, היפטרו ממנו!
שומן בטני הוא ספציפית מסוכן במיוחד. הוא מצטבר סביב האיברים שלנו ומקושר משמעותית למחלות מטבוליות. לכן היקף המותניים שלכם יכולים להוות אינדקציה חזקה יותר לגבי בריאותכם מאשר המשקל. הפחתה בצריכת פחמימות והגדלה של צריכת החלבונים והסיבים הן דרכים מצוינות להפחתה בשומן הבטני.

לא חבל על הבטן?
לא חבל על הבטן?

יש לכם מה להוסיף לרשימה?

נושאים שקשורים לכתבה
מומלצי קריאה ↓
הסטוריז שלנו
מה דעתכם?

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם