צפו בסטוריז שלנו

הנגיף הסיני

משרד הבריאות: 9 דברים שאתם צריכים לדעת על וירוס הקורונה

התפשטות נגיף הקורונה החדש מסין היא אירוע דינאמי ומפתח אשר אחריו עוקבים וקשובים כל ארגוני הבריאות מסביב לעולם. במשרד הבריאות ריכזו עבור הציבור הישראלי את כל המידע אודות הנגיף הקטלני שכבר נצפה בשני מקרים בישראל. 9 דברים שאתם צריכים לדעת על וירוס הקורונה.

1. נגיף הקורונה (coronavirus) הוא ממשפחה של וירוסים הגורמים למחלות בקרב בעלי חיים ועלולים לגרום לתחלואה בקרב בני אדם. את שמו קיבל הנגיף בזכות דמיון בצורתו לכתר (קורונה בשפה הלטינית).

2. הפגיעה של נגיף הקורונה בבני אדם יכולה להשתנות בין הנגיפים השונים ונעה בין מחלות קלות כמו הצטננות עד למחלות קשות הפוגעות בריאות וגורמות לקשיי נשימה קשים ולאי ספיקה רב מערכתית, אי ספיקת כליות ואף מוות.

3. נגיף הקורונה התגלה בדצמבר 2019 בעיר ווהאן שבמחוז חוביי בסין כבר גבה את חייהם של אנשים, אך הוא אינו הקטלני שבנגיפי הקורונה שגורמים למחלות בבני אדם. ב-2002 התפרץ בסין נגיף הסארס (SARS) הקטלני אף הוא ממשפחת נגיפי הקרונה.

4. אופן ההידבקות בנגיף הקורונה הנוכחי אינו ברור מספיק. אולם מקורו הראשוני הוא ככל הנראה בהידבקות מבעלי חיים וכן אכילת מרק עטלפים. הרוב המכריע של הנדבקים הראשונים הינו של אלה שעבדו או ביקרו בשוק בעלי החיים ופירות ים.

5. תסמיני נגיף הקורונה דומים בתחילת דרכם לאלה של שפעת וכוללים קוצר נשימה, שפעם, חום, שיעול, כאב גרון וקשיי נשימה וקשה להבדיל קלינית בין הדבקה בקורונה למחלות נשימתיות אחרות.

6. האבחנה האם נדבקתם בנגיף הקורונה אינה יכולה להעשות על פי תסמינים בלבד אלא רק לאחר בדיקות מעבדה ולקיחת דגימה של הפרשות מדרכי הנשימה.

7. בשלב זה לא ניתן לאמוד ולקבל הערכה מלאה על חומרת המחלה בעקבות הנגיף, אך על פי בדיקה מדגמית של הנדבקים, עולה כי הנגיף גורם למחלה קשה יותר בקרב מבוגרים ובקרב אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ומפגיעה במערכת החיסון.

8. בשלב אין חיסון או טיפול מונע לנגיף הקורונה והטיפול הינו נקודתי בהתאם לחולה.

9. תקופת הדגירה של נגיף הקורונה הינה מספר ימים עד כשבוע עם טווח מורחב של כ-14 ימים ובתקופה זו יש לשים לתסמיני המחלה.

יש לכם מה להוסיף לרשימה?

נושאים שקשורים לכתבה
מומלצי קריאה ↓
הסטוריז שלנו
מה דעתכם?

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם