צפו בסטוריז שלנו

חייבים לקרוא

להתחיל את הבוקר כמו בוס: 8 טיפים להרגלי בוקר פרודוקטיבים

סביר להניח שאם תריצו חיפוש בגוגל על כל אדם מפורסם, תמצאו כתבה על שגרת הבוקר המושלמת שלו. הרעיון המרכזי ברוטינות הבוקר (הרגלי בוקר) האלו הם לא הפרטים הקטנים, אלא העובדה שיש להם רוטינה אמינה הנותנת לבוקר שלהם מבנה קבוע שעוזר להם להתחיל אותו בצורה הנכונה. אם הבקרים שלכם מרגישים כאוטיים, הטיפים הבאים יעזרו לכם ליצור הרגלי בוקר משלכם.

1. התעוררו בזמן קבוע – אין צורך לקום בכל יום בחמש בבוקר אם השעון הביולוגי שלכם לא מותאם לכך. אם תקומו ללא שנת לילה מספקת, אתם תרגישו עייפים ואומללים, לא דרך טובה להתחיל את הבוקר. במקום זאת, נסו לשמור על זמן שינה מספק וקומו בשעה שמאפשרת לכם לישון בין 7 ל-9 שעות לפני כן. הקפידו לקום בשעה הנבחרת ואל תכבו את השעון המעורר גם בסופי השבוע בכדי להתרגל לרוטינה הקבועה.

2. הקימו אזור ללא טכנולוגיה – את ההרגל של רבים מאיתנו לגלול את הרשתות החברתיות ברגע שאנחנו מתעוררים במקום לקום מהמיטה ניתן לפתור בצורה פשוטה – קנו שעון מעורר זול והשאירו את הסלולרי מחוץ לחדר השינה. גם אם זה למספר דקות בלבד, נסו לא להשתמש בטלפון או במסכים אחרים כשאתם מתעוררים, זה יעזור לכם להתחיל את היום יותר מפוקסים עם פחות הסחות דעת.

3. הכניסו אור טבעי לבית – אור השמש מאותת לגוף האדם מתי הזמן לישון ומתי להתעורר. נסו לפתוח חלון או לצאת החוצה לאור השמש מיד כשאתם מתעוררים – זה יעזור לכם להרגיש יותר ערים וערניים ויעזור לכם להירדם בקלות יותר בלילה. אם אתם נוהגים להתעורר עוד לפני הזריחה, שקלו לרכוש שעון מעורר המחקה אור שמש כשהוא מצלצל.

4. סדרו את המיטה – אנחנו לא אמא שלכם, אבל עדיין נגיד לכם לסדר את המיטה בכל בוקר כשאתם קמים ממנה. זה יעזור לדימוי העצמי שלכם – זה מרגיש טוב להצליח במשימה פשוטה במהירות ויחזק את הרעיון שמגיע לכם לחיות בבית נקי ומסודר. מחקרים שונים אף הראו שאנשים שמסדרים את המיטה בבוקר גם ישנים יותר טוב בלילה מאחר שחדר השינה שלהם מרגיש נקי ומסודר יותר.

5. שתו מים – אם אתם תמיד מרגישים עייפים ברגע שאתם קמים, ייתכן שאתם עדיין מיובשים משנת הלילה. שתייה של כוס מים מיד לאחר שהתעוררתם יעזרו לרמות האנרגיה שלכם. מעבר לכך, זה יזכיר לכם להמשיך ולשתות מים לאורך היום ויעזור לטפח את ההרגל הבריא.

6. כתבו רשימת משימות קצרה – לאחר שהתעוררתם כראוי, נסו לכתוב רשימה קצרה של הדברים הכי חשובים שתרצו לעשות באותו יום – אך הקפידו לשמור את הרשימה קצרה, להכין רשימה של 25 דברים לעשות ישאירו אתכם לחוצים ומתוסכלים. במקום זאת, רשמו מספר יעדים חשובים לאותו יום ושימרו את האנרגיה שלכם להתמקדות במשימות החשובות באמת.

7. אכלו ארוחת בוקר מזינה – או אל תאכלו כלום – שגרת הבוקר של אנשים מוצלחים תכיל גישות שונות לארוחת הבוקר. חלקם יתעקשו שארוחה מזינה עם שיבולת שועל או ביצים היא הכרחית על מנת להתניע את היום בעוד אחרים יטענו שצום  למספר שעות לאחר שהתעוררתם היא מועילה יותר. אין ארוחת בוקר אוניברסלית טובה, זה תלוי במטרות התזונתיות שלכם, העדפות ולוח הזמנים שלכם לבוקר. אם אתם מתעניינים באופציה של צום של כמה שעות, נסו זאת ותראו אם זה מתאים לכם ואם אתם לא מסוגלים להתרכז על בטן ריקה, הקפידו על ארוחה מזינה במקום ג'אנק.

8. אל תעמיסו על שגרת הבוקר – המפתח לשגרת בוקר טובה הוא לבחור את הקרבות שלכם, בחרו את ההרגלים שעובדים הכי טוב בשבילכם ונסו לשמור את רשימת ההרגלים קצרה מספיק בכדי שלא תרגישו שמדובר בעול. אם הרשימה מלחיצה אתכם עוד בטרם קמתם, היא כנראה לא תחזיק לאורך זמן.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם