צפו בסטוריז שלנו

התמודדות עם סרטן

מחקר: פטריות הזיה מקלות על חרדה ודיכאון בקרב חולי סרטן

מחקר חדש שפורסם ב-Journal of Psychopharmacology, טוען כי מנה אחת של 'פסילוסיבין', המרכיב הפסיכואקטיבי הנמצא בפטריות הזיה, יכולה לספק הקלה ארוכת טווח לחרדה ודיכאון בקרב חולי סרטן.

חולי סרטן שנטלו את הרכיב דיווחו על ירידה ברמות החרדה, דיכאון, ייאוש, חוסר מוטיבציה וחרדת מוות גם 4 שנים לאחר נטילתו בשילוב עם פסיכותרפיה. "הממצאים מראים אינדקציה ברורה שטיפול בעזרת פסילוסיבין משפר את איכות החיים מבחינה רגשית, פסיכולוגית ורוחנית בקרב חולי סרטן עם סיכון לחייהם", אמר דוקטור סטיבן רוס, פרופסור לפסיכיאטריה במרכז לנגון בניו יורק.

הממצאים מבוססים על שיפור במצב החולים שדווח על ידי צוות החוקרים עוד ב-2016 כש-29 מהחולים עם חרדה ודיכאון הקשורים לסרטן קיבלו מנת פסילוסיבין או פליסיבו של ויטמינים. לאחר 7 שבועות, קיבלה כל קבוצה את המנה ההפוכה. במהלך הניסוי קיבלו החולים גם טיפול פסיכותרפי.

לאחר חצי שנה, כשכל החולים קיבלו פסילוקיבין, בין 60 ל-80 אחוז הראו סימני ירידה בממצאים הקליניים של דיכאון, חרדה כללית וחרדה קיומית ושיפור ביחס כלפי המוות.

15 ממשתתפי הניסוי נותרו במעקב גם 4.5 שנים לאחר מכן והממצאים הראו כי גם לאורך זמן השיפור במדדים ניכר עם יותר מ-70 אחוז שהצהירו שהחוויה היתה בין המשמעותיות בחייהם.

"לגישה הזו יש פוטנציאל לייצר שינוי בתפיסה לגבי טיפול פסיכולוגי ונפשי בקרב חולי סרטן, במיוחד אצל אלו במצב סופני", אמר דוקטור סטיבן רוס.

יותר משליש מהאנשים שמאובחנים עם סרטן מפתחים חרדה, דיכאון וצורות אחרות של מצוקה וטיפולים אלטרנטיבים שכאלו נחוצים בעולם הרפואה, טוען רוס.

גבי אגין-ליבאס, חוקרת ראשית במחקר המתמשך ושותפה בכירה במחקר המקורי טוענת כי "תוצאות המחקר יכולות להבהיר את האפקטים החיוביים של מנה אחת של פסילוקיבין לאורך זמן. התרופה מעוררת חוויה עמוקה ובעלת משמעות שנשארת עם החולה לאורך זמן ויכולה לשנות באופן יסודי את הלך הרוח ונקודת המבט של החולים".

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם