צפו בסטוריז שלנו

מכה עולמית

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: עתיד כל הילדים נמצא בסכנה

דוח חדש של ארגון הבריאות העולמי מציג כי 80% מהילדים בגילאי 11 עד 17 אינם פעילים גופנית מספיק. הנתונים מדאיגים במיוחד לאור ההשפעה הניכרת שיש לפעילות גופנית על התפתחותם. ומי אשם? כנראה שאנחנו.

ילדים קטנים אוהבים להתרוצץ בכל מקום אפשרי ולשרוף אנרגיות שהם כל כך נהנים להוציא. אולם ככל שהם מתבגרים הפעילות הגופנית נדחקת לשוליים והם עוסקים פחות ופחות בפעילויות שטובות לבריאותם.

עתה דוח חדש של ארגון הבריאות העולמי (באנגלית WHO) מציג נתונים לפיהם ארבעה מכל חמישה ילדים בגילאי 11-17 מסביב לעולם, עוסקים בפעילות גופנית נמוכה מאי פעם הפוגעת בהתפתחות המוח וגם בכישורים חברתיים שלהם.

זוהי אינה בעיה ששייכת רק למדינות עולם שלישי, אלא גם למדינות עשירות ומתקדמות כך קובע הדוח וכתוצאה מחוסר בפעילות גופנית, גם אחוזי ההשמנה עולים משמעותית.

על פי הארגון בכדי שילדים יוכלו לשמור על אורח חיים בריא יותר, יש להקפיד על ביצוע של פעילות גופנית במשך שעה לפחות ביום. הפעילויות המומלצות – רכיבה, שחייה, הליכה מהירה וענפי ספורט שונים.

עוד הדוח מגלה כי בנות מתעמלות פחות מבנים. לטענת החוקרים הסיבה לכך טמונה בעובדה שקידום ספורט וענפי ספורט פונים בעיקר לבנים.

למידע נוסף הקליקו לאתר הארגון

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם