צפו בסטוריז שלנו

חייבים לקרוא

מנזקי הקורונה: חשש ממחסור עולמי של קונדומים

נגיף הקורונה גורם נזקים כבדים בחיי אדם ולכלכלה העולמית, קורבן נוסף של הוירוס עשויה להיות תעשיית הקונדומים העולמית. המחסור נוצר בעקבות הסגר הנרחב ברחבי העולם שעצר את הייצור במפעל הקונדומים הגדול בעולם.

מפעל הקונדומים קרקס BHD אשר ממוקם במלזיה לא ייצר אף לא קונדום אחד כבר יותר משבוע בעקבות הסגר הנרחב שהטילה הממשלה. החברה מייצרת יותר מ-20% מכמות הקונדומים העולמית, לכן השבתת המפעלים שלה מייצרת אימפקט רחב.

השבתה של שבוע משמעה חוסר מיידי של מאה מליון קונדומים הנמכרים תחת שם המותג 'דורקס' ושמסופקים גם למערכות בריאות שונות בעולם. "אנחנו הולכים לראות מחסור עולמי בקונדומים בכל מקום וזה הולך להיות מפחיד", אמר מנכ"ל קרקס השבוע לרויטרס.

הוא הוסיף כי המחסור עלול להמשך חודשים רבים ולהשפיע על כל מי שפעיל מינית אך ציין שהוא מודאג במיוחד מהאפקט שיגרום המחסור על מאמצים הומניטריים באפריקה, שם הביקוש לקונדומים גבוה על מנת למנוע הדבקה באיידס.

"הדבר הטוב הוא שהדרישה לקונדומים עדיין גבוהה מאוד, תאהבו את זה או לא, זה עדיין מצרך בסיסי בהתחשב בכך שברגע הזה בזמן אנשים כנראה לא מתכננים להביא ילדים. זה לא הזמן, עם כל חוסר הוודאות.", הוסיף.

קונדומים

התחלואה במלזיה גוברת בימים האחרונים וכרגע יש במדינה מעל 2600 חולים ו-37 מתים מן הנגיף. הסגר שהוכרז ברחבי המדינה יהיה בתוקף לפחות עד ה-14 באפריל.

מספר מקרי הקורונה בעולם כולו עולה בקצב מסחרר עם מעל 750 אלף מקרים נכון ליום שני כאשר מקרים רבים מצטברים באירופה ובארה"ב. מעבר לאובדן חיי האדם, גובר החשש מכאוס כלכלי בעקבות הסגר הנרחב שהוטל במדינות רבות בעולם, כשיותר מ-3 מיליארד אנשים ברחבי העולם נמצאים תחת עוצר. תוכניות החירום הממשלתיות שמנסות להתמודד עם המשבר מצליחות בשלב זה להרגיע את השווקים רק במעט, לאור חוסר הוודאות לגבי המשך הדרך.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם