צפו בסטוריז שלנו

הנגיף הסיני

נגיף הקורונה: משרד הבריאות מפרסם איגרת רשמית לציבור

וירוס הקורונה שמקורו בסין ממשיך להדאיג את העולם. עד כה שני מקרים אפשריים של הוירוס נצפו בישראל אולם רופאים מומחים מרגיעים בתקשורת על הסיכון הנמוך להתפרצות בישראל. משרד הבריאות מבקש להרגיע את הציבור הרחב ומפרסם איגרת רשמית על וירוס הקורונה.

שר הבריאות יעקב ליצמן חתם אמש על צו פקודת בריאות העם בכדי להרחיב את סמכויות משרד הבריאות בהתמודדות עם וירוס הקורונה שממשיך להדאיג ארגונים בריאותיים מסביב לעולם.

במשרד הבריאות מפרסמים גם איגרת מיוחדת לציבור הרחב עם מידע אודות וירוס הקורונה ומדגישים כי אין בחתימת הצו משום הודעה למצב חירום, אלא רק בהיערות לתרחישים אפשריים.

בנוסף למידע אודות נגיף הקורונה ומסרי הרגעה עבור הציבור בישראל, באיגרת מצורפות מספר המלצות על התגוננות מפני נגיפים כללים, כיסוי הפה והאף בעת שיעול ועיטוש, שטיפת ידיים עם סבון ומים לעיתים קרובות, להישאר בבית כשלא חשים בטוב, להתעטש למרפק ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית כשחולים.

במשרד הבריאות ציינו כי "המלצנו אתמול להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין ולא לנסוע כלל למחוז חוביי בסין. יש לשים לב לכך שאזורים רבים בסין סגורים לתנועה".

[pdf-embedder url="https://briutnet.com/site-content/images/coronavirus.pdf"]

שר הבריאות יעקב ליצמן: ״לאחר ישיבה עם גורמי המקצוע במשרד, חתמתי כעת על הצו שמוסיף את נגיף הקורונה לרשימת המחלות המדבקות בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי, איתם אנחנו בקשר יום יומי. החתימה על הצו תאפשר לנו, במידת הצורך, לבצע את כל הצעדים הנדרשים להתמודד עם התפרצות הנגיף בארץ. חשוב לי להרגיע את הציבור שהחתימה על הצו היא לא מצב חירום, היא נותנת לנו את האפשרות לנקוט את כל הצעדים הנדרשים בעת הצורך. נכון לכעת – והדגש הוא על כעת, אין חולה מאומת בקורונה אך אנו ערוכים גם לכך״.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם