צפו בסטוריז שלנו

יש לכם עוד המלצות מקוריות?

לחץ, עצבים וגם שפעת: 5 טיפים איך לשרוד טיסות לואו קוסט

ויז אייר, איזי ג'ט, ריינראייר, הן רק חלק מחברות הלואו קוסט הזרות שמטיסות מדי שנה מאות אלפי ישראלים אל יעדים שונים מאז הסכם שמיים פתוחים. אך האם על המחיר הזול אנחנו משלמים בבריאות שלנו? אחרי מספר טיסות איגדנו עבורכם 5 טיפים איך לשרוד את חוויית הלואו קוסט. טקבקו את דעתכם.

1. טרמינל 1
טיסות הלואו קוסט מנתב"ג יוצאות לרוב מטרמינל 1 הישן. בשונה מטרמינל 3 אליו אפשר להגיע ישירות באמצעות תחבורה ציבורית – אוטובוס או רכבת, ההגעה לטרמינל 1 למגיעים בתחבורה ציבורית, מתבצעת באמצעות נסיעה של כ-10 דקות בשאטל שיוצא מטרמינל 3, כשהוא לרוב מלא עד אפס מקום ואנחנו צריכים להידחק. כך גם בשאטל שיקח אתכם לבורדינג במטוס בנסיעה של מספר דקות נוספות. בנוסף עבור חלק מאיתנו, חוויית הדיוטי פרי בנתב"ג היא חלק אינטגרלי מהחופשה ולאור מספר החנויות המצומצם בטרמינל 1 יתכן ונתחיל את החופשה ברגל שמאל.

ההמלצות שלנו: ארזו מעט כך שתצטרכו להידחק פחות. אם אתם מכורי שופינג בדיוטי פרי בנתב"ג אז כנראה שתעדיפו את טרמינל 3. משפחות ומבוגרים? שקלו להזמין מונית ישירות לטרמינל 1.

2. נשארים בריאים
אם לא מספיק שעל פי מחקרים 1 מתוך 5 נוסעים יחלה במהלך הטיסה, מטוסים של חברות מוזלות צפופים יותר, מה שמגביר את הסיכוי להידבקות בשפעת לדוגמא.

ההמלצות שלנו: שתו מים במהלך הטיסה (אך לא יותר מדי, ראו סעיף 4). הביאו איתכם ג'ל חיטוי לידיים והמנעו מנגיעה באיזור הפנים.

3. המושב לא תמיד נוח
ברוב חברות הלואו קוסט המושבים במידות הקטנות יותר מחברות סדירות. אלא אם רכשתם מושב מועדף עם מקום נוסף לרגליים, יתכן ותרגישו אי נוחות במושב ותגלו שהוא קטן ונוח פחות מכפי שחשבתם.

ההמלצות שלנו: נוחות היא אלמנט חשוב בדרך לחופשה ואם בחרתם שלא לרכוש מושב מועדף, לאחר שהתיישבתם במטוס, אל תחשבו על המושב ואל תתעסקו כלל בכמה הוא "לא נוח" לכם.

4. שירותים במטוס
אצל מרבית מחברות התעופה השירותים אינם מקום אידיאלי להיות בו. במקרה של חברות הלואו קוסט מדובר בתאי שירותים קטנים יותר ופחות נוחים.

ההמלצות שלנו: רוקנו את השלפוחית טרום הטיסה והימנעו משימוש בשירותי המטוס.

5. לא תתעשרו במהלך הטיסה
חברת התעופה Ryanair, היא אחת מחברות הלואו קוסט הפופולאריות שעובדות בישראל. חלק ממודל ההכנסות שלה הוא למכור כרטיסי גירוד (מעין חישגד) במהלך הטיסה, עם פרס נוצץ של מיליון דולר והבטחה להעברת תרומות נכבדות לעמותות. אך על פי פרסומים מדובר בהגרלה לא הוגנת במיוחד שהסיכויים שלכם לזכות בה למעשה בלתי אפשריים וריינראייר אינה מעבירה את הכספים לעמותות כמובטח.

ההמלצה שלנו: אם כבר חייבים להמר אז תשאירו את ההימורים ליעד שלכם.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם