צפו בסטוריז שלנו

קרינה בבית

כירת אינדוקציה – חשיפה לקרינה וכללים לשימוש בטוח וזהיר

כירי אינדוקציה אסתטים וקלים לשימוש ואלו ככל הנראה הסיבות המרכזיות לכך שכיריים אינדוקציה הופכות לנפוצות יותר ויותר ברחבי העולם. אך יחד עם הנוחות שמתלווה לשימוש באינדוקציה, עולות שאלות חשובות בנוגע לפן הבריאותי הכרוך בשימוש בהן. כללי זהירות בנקודות.

כיריים אינדוקציה מתבססות על שימוש בשדה כח מגנטי על מנת ליצור אנרגיית חום לצורך הבישול. בזמן הדלקת כירי אינדוקציה מתרחשת העברה של אנרגיה מגנטית מסליל נחושת המצוי מתחת לפני שטח הכיריים אל כלי הבישול. אם נניח את כף היד על כירי אינדוקציה דולקים נמצא שהכיריים קרות לחלוטין. כאשר נניח את כלי הבישול על הכיריים נמצא שאך ורק הכלי מתחמם, הכיריים עצמן נותרות קרות ואינן מתחממות כלל, כך שאין שום סכנת כוויה כתוצאה ממגע ישיר עם הכיריים.

לעומת זאת מגע בכלי הבישול עצמו הוא כבר סיפור אחר שכן הכלי מתחמם כתוצאה ממגע עם האינדוקציה. שימוש בכף מתכת לעירבוב המזון שעל הכיריים הדולקות עלול להוביל להתחשמלות, יש להשתמש בכף פלסטיק, מלמין או עץ בלבד.

כירי אינדוקציה פועלות על עיקרון השדה האלקטרומגנטי. אם נפתח כירי אינדוקציה תיפלט מהן קרינה. חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית הנפלטת מן הכיריים עלולה לגרום לגירוי שרירי ועצבי, כאשר הדרך הבטוחה ביותר לשימוש היא להניח קודם את כלי הבישול על הכיריים ורק אז להדליק אותן.

כיריים אינדוקציה
כיריים אינדוקציה

לאחר שהנחנו את כלי הבישול יש לשמור על מרחק מינימלי של 30 ס"מ מן הכיריים בכדי להימנע מספיגת יתר של קרינה. מחקר שבדק את השפעת השימוש באינדוקציה על קוצבי לב ממליץ לשמור על מרחק רחב יותר של 50 ס"מ.

חשיפה ממושכת לאינדוקציה עבור כל אדם, יכולה להוות סכנה בריאותית כך שיתכן והיא אינה מתאימה לבישולים ארוכים המצריכים שהייה ממושכת במטבח ועבור נשים בהריון וילדים ובעת השימוש באינדוקציה מומלץ להימנע משהייה שעולה על מספר דקות.

יש לכם כללי בטיחות וזהירות נוספים? שתפו אותנו בתגובות.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם