צפו בסטוריז שלנו

חייבים לקרוא

מחקר: אמבטיות חמות מסייעות במניעת מחלות לב

אם גם אתם חשים לחץ מאירועי הקורונה בעולם ומרגישים את קצב הלב גובר, ייתכן שהפתרון נמצא ממש אצלכם בבית – אמבטיה חמה וארוכה.

מחקר שפורסם במגזין הלב, מצא שביפן, היכן שאמבטיות הן חלק מפתח מהתרבות, בקרב אלו אשר עשו אמבטיות חמות לעיתים תכופות נרשמה ירידה משמעותית בסיכון למחלות עורקים ולהתקף לב

החוקרים מיפו את הרגלי האמבטיה והסיכון למחלות עורקים בקרב 30 אלף יפנים לאורך 20 שנה.

"מצאנו שאמבטיות תכופות קשורות בצורה משמעותית לסיכון מופחת ליתר לחץ דם, מה שעוזר במניעת מחלות לב", טוענים החוקרים.

על פי המחקר, אמבטיות חמות יומיות מפחיתות ב-28 אחוזים את הסיכוי ללקות במחלות לב וב-26 אחוזים את הסיכוי ללקות בשבץ. המספר קופץ ל-35 אחוזים סיכון מופחת במחלות עורקים כשנעשה שימוש במים חמים יותר. הסיכוי לשבץ לא פחת עם מים חמים יותר.

אמבטיה חמה

החוקרים סבורים שחום המים מוריד את לחץ הדם ומעלה את קצב הלב ובכך משפר את התפקוד ההמונדינמי (יעילות הלב בהזרמת הדם לאיברי הגוף)

על פי החוקרים, התוצאות דומות לאפקט שמתקבל בביצוע פעילות אירובית. "השאלה האמיתית, האם אמבטיות מועילות באותה צורה כמו פעילות אירובית. 30 דקות של פעילות אירובית מתונה (כמו הליכה) 5 ימים בשבוע תעלה גם היא את קצב הלב ותוריד את לחץ הדם, כן האפקט דומה"

למרות שקרדיולוגים לא ממהרים לרשום אמבטיות חמות כאמצעי מניעה, המידע מהמחקר אינו חדש – בפינלנד יש שימוש נרחב בסאונות על ידי הציבור למטרות בריאותיות דומות.

למרות המחקר המעודד מדגישים החוקרים כי ישנם סיכונים באמבטיות חמות לחולי לב וחשוב להתייעץ עם הרופא לפני טבילה באמבטיה. "אנשים עם מצבים קיימים של מחלות לב, מנועים מהשיטה ומחוייבים להתייעץ עם הקרדיולוג בטרם יאמצו אותה"

גבר באמבטיה

מעבר ליתרונות שעלו מהמחקר, אמבטיות ידועות כמועילות למצב המנטלי ולבריאות הנפש הכללית. "הן מרגיעות, מבודדות מהסביבה בצורה טובה ומשחררות. זהו רגע זן, אתה עוצם את עיניך ונאנח, זה תמיד טוב לנו בהרבה מובנים. זה למעשה כמעט בחינם, אם יש לך אמבטיה בבית ומים חמים, אתה מסודר. זה לא דורש קביעת תור או סידורים מיוחדים, טוב גם ללב וגם לארנק."

 

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם