צפו בסטוריז שלנו

הנגיף הסיני

נגיף הקורונה: המלצות וכללי זהירות לטסים ולחוזרים מסין

מדי יום ממריאות ונוחתות בישראל מספר טיסות מסין - מעוז ההתפרצות של נגיף הקורונה שמטיל פחד על העולם. במידה ואתם טסים או חוזרים מסין, איגדנו עבורכם סט המלצות וכללי זהירות.

1. בשלב זה ארגון הבריאות העולמי לא הוציא אזהרת מסע לסין וכך גם משרד הבריאות שהחלטותיו בנושאים כאלו נשנעות על ארגונים בינלאומיים. אולם אם הנסיעה לסין אינה הכרחית מומלץ להימנע מהנסיעה.

2. אם הטיסה לסין אינה ניתנת לדחייה, יש להימנע מלבקר בנקודות ההתפרצות של נגיף הקורונה – מחוז חוביי והעיר ווהאן וכן לעקוב אחר המלצות משרד הבריאות ועדכונים חדשותיים לגבי מוקדי התפרצות נוספים של הנגיף.

3. הטיסה לסין עבור מבוגרים, ילדים, נשים בהיריון וחולים שנמצאים בסיכון מוגבר, אינה מומלצת ויש להתייעץ עם הרופא המטפל בקופת החולים בטרם כך. שכן הקבוצות שצויינו לעיל נמצאות בסיכון גבוה לפיתוח מחלה קשה בעקבות הידבקות בנגיף.

4. הימנעו ממגע עם בעלי חיים, חיים או מתים והימנעו משהייה בשווקים שונים שמוכרים בעלי חיים ופירות ים.

5. הימנעו משהייה בסמיכות לאנשים שסובלים מבעיה נשימתית ברורה.

6. הימנעו משהייה שאינה הכרחית במקומות הומי אדם ובפרט הימנעו משהייה בבתי חולים ובמוסדות בריאות.

7. הקפידו על רחיצת ידיים תדירה עם סבון וכן השתמשו בחומרי חיטוי באופן קבוע, במיוחד לאחר שיעול והתעטשות וכן המנעו ממגע בפנים.

8. במידה וחזרתם מסין והחלו להופיע סימני מחלה הכוללים חום ובעיות נשימה בפרק זמן של עד 14 ימים ממעוד חזרתכם, יש לפנות באופן מיידי לרפואה דחופה. טרם כך יש להודיע טלפונית מראש על סיכוי החשיפה ולהימנע מהגעה בתחבורה ציבורית אל בית החולים.

יש לכם מה להוסיף לרשימה?

נושאים שקשורים לכתבה
מומלצי קריאה ↓
הסטוריז שלנו
מה דעתכם?

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם