צפו בסטוריז שלנו

למה לסבול?

מומחים ממליצים: 7 דרכים מוכחות להיפטר משפעת במהירות

אף נוזל, גרון כואב, שיעולים וכאבי ראש יכולים לבשר על הדבקות בשפעת שיכולה גם להדרדר לחום גבוה ואף למצבים מסכני חיים. מומחים שונים ממליצים על דרכים יעילות ומהירות להיפטר משפעת או לפחות להקל משמעותית בהחלמה.

1. המנעו מג'אנק פוד
תזונה ידועה בתור פקטור מכריע בדרך להחלמה מכל מחלה, גם משפעת. למרות הפיתוי להתנחם בג'אנק פוד, כמו פיצה, המבורגר או שוקולד כשאתם שוכבים במיטה חולים, המזונות האלו רק יחלישו את המערכת החיסונית שלכם ויגרמו לכם להרגיש רע יותר. מזונות עתירי שומן מאטים את תגובת המערכת החיסונית לזיהומים ומקשים על מלחמה בשפעת. במקום זאת עדיף להקפיד על שתיה מרובה של מים ולכוון למזונות בריאים בעלי ערך תזונתי גבוה כמו מרקים, פירות טריים וירקות עתירי ויטמינים.

2. הקפידו על מנוחה
במקום לרבוץ מול נטפליקס, הקפידו ללכת לישון מוקדם. כולנו לא מעריכים מספיק את הכוח של שנת לילה טובה. איכות השינה משפיעה על התפקוד היום יומי שלנו ועל מערכת החיסון שלנו. אם אתם מרגישים מחלה מתקרבת, הכנסו מוקדם למיטה והקפידו על לפחות 8 שעות שינה רצופות בלילה.

3. תרגעו
רמות הלחץ שלכם גם משפיעים על זמן ההחלמה. סטרס מחליש את מערכת החיסון שלכם. הורידו את רמות הלחץ שלכם במגוון שיטות – קחו יום עבודה מהבית או יום חופשה  ושימרו את המטלות המלחיצות יותר לרגע שתחלימו.
הפסיקו לעשן – בזמן שרצוי להפסיק עם עישון סיגריות לחלוטין למען בריאותכם הכללית, להדליק סיגריה בזמן מלחמה במחלה יכול להיות רעיון גרוע במיוחד. עישון מגביר את הייצור של מספר הורמוני לחץ המדכאים את המערכת החיסונית. עישון גם מגביר את החשיפה של הגוף לרדיקלים חופשיים שמפריעים להחלמה.

4. קחו ויטמין סי
על פי מחקר של אוניברסיטת הלינסקי מ-2013 שנערך בקרב 11 אלף מבוגרים מצא כי נטילה של 200 מ"ג ויטמין סי הוריד את משך השפעת מרגע שזו התחילה בממוצע של 8%. מחקרים גם מצאו שויטמין סי עוזר לאף מנוזל וכאבים שונים הנלווים לשפעת. מלבד אופצית הטבליות, ויטמין סי מצוי בכמות גבוהה גם בירקות ופירות טריים כמו קיווי, ברוקולי ועגבניות.

5. צרכו אבץ
גם אבץ הוכח כאמצעי להפחתת משך הזמן של המחלה. מחקר של אונירסיטת אונטריו בקנדה מ-2012 הראה שאנשים שנטלו טבליות אבץ בתחילת המחלה קיצרו את אורכה משמעותית. האבץ מפריע לשכפול של הוירוס האחראי לשפעת בגוף. ניתן למצוא טבליות אבץ בחנויות הפארם ובבתי המרקחת או לצרוך אבץ דרך מזון כמו בשר, עוף, יוגורט וחלב.

6. איכלו שום
שום מכיל את הרכיב הפעיל 'אליסין' שנלחם בזיהומים ובבקטריות. שלבו אותו בסלט או עם עוף ואם אתם אמיצים מספיק אזי ששום חי עשוי להיות אפילו יותר יעיל במלחמה בשפעת.

7. המנעו מפעילות גופנית
בכדי להבריא מהר יותר, עדיף להמנע מפעילות גופנית או לכל הפחות לעשות רק פעילות גופנית קלה ולא אינטנסיבית. חשוב להקשיב לגוף שלכם ולנוח במקום להתאמן. שפעת יכולה לרוקן אתכם מאנרגיות בכל מקרה, אבל אם אתם מרגישים טוב מספיק, נסו לכל הפחות להפחית מאינטנסיביות ואורך האימון. החליפו את הריצה בהליכה והימנעו מאימונים בעצימות גבוהה.

יש לכם מה להוסיף לרשימה?

נושאים שקשורים לכתבה
מומלצי קריאה ↓
הסטוריז שלנו
מה דעתכם?

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם