צפו בסטוריז שלנו

חייבים לקרוא

איך לחטא את הטלפון בימי קורונה

על פי מחקרים, וירוס הקורונה יכול לשרוד עד 9 ימים על חלק מהמשטחים וזה כולל גם את המכשיר הנייד. בימים אלו, כשזמן המסך של כולנו על הטלפון הנייד עולה בצורה ניכרת, חשוב להקפיד על ניקיון וחיטוי של המכשיר בתכיפות על מנת למנוע מעבר חיידקים.

חברות הטכנולוגיה הגדולות כבר הוציאו הבהרות בנוגע לחיטוי המכשירים, חברת אפל הצהירה באתר הרשמי שלה שאפשר לנקות את מכשיר האייפון בעזרת מגבונים מחטאים ללא חשש לנזק. חברת סמסונג הוסיפה באתר שלה שניתן גם לנקות את המכשירים שלה על ידי מטלית מיקרופייבר ומעט חומר המכיל 70% אלכוהול.

הפתרון הבטוח ביותר לניקוי המסך הוא שימוש במגבונים מחטאים המכילים 70% אלכוהול. בעבר אמנם הודרכנו שלא להשתמש במגבונים כאלה על הטלפונים, אך כאמור חברת אפל הודיעה בימים האחרונים לאור התפשטות נגיף הקורונה, כי השימוש בהם מותר.
AT&T וחברת סמסונג אישרו שימוש במטליות בד מיקרופייבר וחומר על בסיס 70 אחוז אלכוהול וקראו ללקוחות לרסס מעט חומר על המטלית ולנקות אותו כשהוא כבוי ומנותק מהחשמל.

מגבונים לחים לחיטוי

ישנם חומרי ניקוי ושיטות ניקיון מהן צריך להימנע אם אתם רוצים להגן כראוי על הטלפון הנייד:
1. אלכוהול לחיטוי – רבים מאלו שחוזרים הביתה מקניות או סיבוב קצר, חושבים לנקות את הטלפון בעזרת אלכוהול נקי מתוך התחושה שזהו הפתרון הבטוח ביותר, אך שימוש כזה עלול להסיר את הציפויים שעל המסך שמגנים על הטלפון הנייד מנזקי מים למסך ולרכיבים השונים. ישנם אתרים שמציעים לייצר תערובת של מים ואלכוהול לבד, אבל הריכוז המדויק קריטי במקרה הזה וכל סטייה ממנו יכולה להזיק למכשיר.

2. חומרי ניקוי – חומר לניקוי חלונות או חומרי ניקוי למטבח יכולים להישמע כמו רעיון טוב אבל עלולים לפגוע בציפוי המסך של הטלפון הנייד ולהשאיר אותו פגיע יותר לנזקי מים ואבק. חברת אפל אף הוציאה אזהרה רשמית משימוש במוצרי ניקוי ביתיים לניקוי מכשירי האייפון.

3. מגבות נייר – גם אם מגבת הנייר היא הפתרון הזמין ביותר בשבילכם לייבוש המסך, נסו להימנע מכך. מגבת הנייר נוטה להתפורר ולהשאיר עוד לכלוך על המסך ולטווח הארוך הפעולה אף עלולה להשאיר שריטות.

4. מים וסבון – למרות שסבון הכלים שלכם יהיה עדין בדרך כלל, הדרך היחידה להשתמש בו היא בעזרת מים. מאחר ורוב חברות הסלולרי מציעות להרחיק מים מהמכשירים שלהן, עדיף להיצמד למטליות בכל מה שקשור לניקיון הטלפון הנייד.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם