צפו בסטוריז שלנו

חייבים לקרוא

מזונות לריאות – מה לאכול כדי לשפר את בריאות הריאות

בדרך כלל, אנחנו לא מקדישים מספיק תשומת לב לאיברים הפנימיים שלנו כמו ריאות, כליות והלב.

המזון שאנחנו אוכלים, רמת הפעילות הגופנית שלנו, גנטיקה ותנאים סביבתיים, הם בין הגורמים שמשפיעים על האיברים הפנימיים שלנו.

החדשות הטובות הן שבעזרת מזונות ספציפיים ניתן להקל ואף למנוע מחלות מסוימות הקשורות לאיברים הפנימיים שלנו.

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, המודעות לחשיבות בריאות הריאות עלתה משמעותית לאחר שמחקרים קבעו כי אנשים עם מחלות ריאות ואנשים בריאים שמעשנים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בנגיף ולפתח סיבוכים. ברשימה הבאה אספנו רשימת מזונות שישמרו על בריאות הריאות שלנו – עשירים בויטמינים, מינרלים וערכים תזונתיים גבוהים אחרים.

  1. תפוחים

    הפרי האהוב מכיל פיטוכימיקלים שמורידים את רמות החמצון ומסייעים בריפוי דלקות ריאות. על פי מחקר אירופאי, תפוחים משפרים את תפקוד הריאות, במיוחד בקרב מעשנים לשעבר.
  2. תה ירוק
    תה ירוק
    המשקה ידוע במעלותיו הרבות בקרב פריקים של בריאות וכושר גופני וצריכה קבועה שלו יכולה לסייע במגוון מקרים, בין השאר לתפקוד הריאות. בין החומרים המועילים בתה ירוק ניתן למצוא נוגדי חימצון ופוליפנולים שמסייעים במניעת מחלות ריאות שונות. המרכיב תיאופילין שנמצא בתה מתפקד כמרחיב סימפונות, מה שמסייע בזרימת האוויר לריאות.
  3. שום וג'ינג'ר
    שום

    המרכיבים הנפוצים האלו, שניתן למצוא כמעט בכל מטבח, מכילים נוגדי חמצון ונוגדי דלקות ומאפיינים רפואיים אחרים שיכולים להקל על תסמינים ולעכב בעיות בריאות הקשורות לריאות.

  4. בננות
    בננות

    בננות מלאות ברכיבים תזונתיים כמו פוטסיום, ויטמין סי וסיבים תזונתיים שמשפרים את תפקוד ובריאות הריאות.

  5. כורכום
    כורכום

    המרכיב הידוע, שנפוץ במיוחד במטבח ההודי, הפך בשנים האחרונות ללהיט בקרב חובבי הבריאות ומשמש להקלה ומניעה של שלל בעיות בריאותיות. הכללתו בתפריט היומי יכול לסייע במחלות ריאות כמו אסטמה, מצוקה נשימתית חריפה, פיברוזיס ריאתי ופציעות שונות.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם