צפו בסטוריז שלנו

חייבים לקרוא

המחיר הפסיכולוגי של צריכת חדשות

חשיפה לחדשות שליליות גורמת ליותר אפקטים שליליים מחיוביים על אלו שצורכים אותם בצורה קבועה. כך על פי מחקר שפורסם באיגוד הבריטי לפסיכולוגיה. בימים אלו, כשהחדשות נמצאות בכל פינה וכולנו מתעדכנים ללא הרף בנעשה בעולם בחיפוש אחר מידע על מגפת הקורונה, המחקר הנ"ל תקף אף יותר. "בעולם של היום, חדשות הן בכל מקום, אנשים יכולים להתעדכן בהתפתחויות האחרונות בעולם במשך כל היום, 7 ימים בשבוע", אומר מחבר המחקר.

חדשות טאבלט

מעבר לכך שצריכת החדשות היא כמעט בלתי נמנעת, רובה ככולה בימים אלה גם שלילית, מה שמוביל על פי מחקרים רבים להרעה במצב הנפשי. רוב מחקרי העבר בדקו את תגובת המשתתפים לאירועי חדשות יוצאי דופן כמו פיגועי טרור ואסונות טבע. המחקר האחרון רצה לבדוק האם נוצר אפקט שלילי דומה גם בחשיפה שגרתית יומית לחדשות. בנוסף בדק המחקר מדוע ישנם אנשים אשר מגיבים בצורה פחות חריפה לחדשות שליליות והאם קרבה אישית אם מאפייני אישיות ספציפיים יכולים להסביר את ההבדלים האלו.

המחקר נערך בקרב 63 מבוגרים הולנדים בגילאי 18 עד 82 ובדק את תגובתם לדיווחי חדשות יומיים בזמן אמת בעזרת אפליקציה שהותקנה על הטלפונים הניידים שלהם. בתחילת המחקר המשתתפים ענו על שאלות שיועדו למדוד תכונות שונות, למשל נוירוטיות. המשתתפים קיבלו התראות בזמנים רנדומליים במהלך היום ונשאלו האם נחשפו לדיווחי חדשות. המשתתפים שיתפו את תגובותיהם 5 פעמים ביום במשך תקופה של עשרה ימים.

השאלון מדד אפקטים חיוביים ושליליים בעזרת שאלות על מצב הרוח ועל מצבם הקוגנטיבי. כצפוי, התוצאות הראו שכאשר חדשות יומיות נתפסו כשליליות יותר, המשתתפים חשו אפקט שלילי על ההתנהלות הרגשית שלהם במהלך היום. מכך הסיקו החוקרים שחדשות לא חייבות להיות קיצוניות בכדי להשפיע על על התפקוד הרגשי וגם צריכת חדשות רגילות באופן קבוע יכולה לגרום לאפקטים שליליים.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם