צפו בסטוריז שלנו

חייבים לקרוא

חצי שעה של מוזיקה ביום מסייעת לחולי לב?

מחקר חדש מצא שהאזנה למוזיקה במשך חצי שעה ביום מורידה משמעותית את הסיכון לבעיות נוספות בבריאות הלב לאחר התקף לב.

המחקר הוצג במפגש המדעי השנתי של הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה. "היו מעט מאוד מחקרים שניתחו את השפעתה של מוזיקה על בריאות הלב", אומר יוזם המחקר, פרופסור פרדרג מיטרוביץ' מאוניברסיטת בלגרד לרפואה. "על פי הממצאים שלנו, אנחנו מאמינים שטיפול במוזיקה יכול לעזור לכל הפציינטים לאחר התקף לב, לא רק אלו עם תעוקת לב בשלבים מוקדמים. זה גם פתרון מאוד קל וזול"

בכל 40 שניות, מישהו בארצות הברית חווה התקף לב – מה שמצטבר לכ-805 אלף התקפי לב בשנה, על פי דו"ח של המרכז למניעת מחלות. התקפי לב יכולים להיות קטלניים, במיוחד אם הם קורים מחוץ לבית החולים, אך רבים מהחולים גם מחלימים. רבים מהמחלימים חווים חרדה וכאבים בחזה ביומיים הראשונים לאחר ההתקף.

המרכז למניעת מחלות מציין גם שאדם שחווה התקף לב הוא בעל סיכויים גבוהים לחוות אירועי לב נוספים בעתיד. הטיפול בהתקף לב תלוי בסוג ההתקף והמאפיינים הספציפיים של כל אדם ומערב פרוצדורות ותרופות מותאמות לכל חולה.

המחקר החדש כלל 350 אנשים שחוו התקף לב ובעקבותיו תעוקת לב (כאבים בחזה) לאחר מכן. מחצית מהאנשים האלו קיבלו רק את הטיפול הרגיל בעוד החצי השני קיבל בנוסף טיפול של 30 יום בעזרת מוזיקה כל יום.

הטיפול במוזיקה הותאם במיוחד לכל חולה. ראשית, החוקרים השמיעו קטעים של 30 שניות של סוגי מוזיקה שונים לכל חולה וקבעו כמה מרגיע היה כל סוג של מוזיקה על ידי מדידה של התרחבות האישונים שלהם. לאחר שהחליטו איזה סוג מוזיקה היה המרגיע ביותר עבור כל חולה, החוקרים עבדו עם כל אחד מהם בכדי לבחור את הקצב והטון המרגיע ביותר עבורם.

קצב לב

לאחר מכן הצוות שאל כל חולה בקבוצת הריפוי במוזיקה להאזין למוזיקה המותאמת עבורו במשך 30 דקות בכל יום, בכל זמן שנוח להם, עם עיניים עצומות ובסביבה רגועה. המחקר נמשך במשך 7 שנים, כשהחולים מתעדים את החוויה באופן קבוע. מדי 3 חודשים בשנה הראשונה עברו כל החולים הערכה על מצבם ולאחר מכן פעם בשנה בשאר שש השנים של המחקר.

לאחר תום תקופת המחקר, החוקרים מצאו שאנשים שנעזרו בטיפול במוזיקה בנוסף לטיפול הרגיל, היו חשופים משמעותית פחות להתקפי חרדה ותחושות כאב לעומת אלו שקיבלו את הטיפול הקונבנציונלי בלבד. בממוצע, קבוצת החולים שקיבלו טיפול מוזיקלי חוו חרדה כשליש פחות מהקבוצה השנייה ורבע פחות כאבי חזה, בהסתמך על דיווחי החולים.

בנוסף, החוקרים מצאו שאנשים שקיבלו טיפול במוזיקה היו חשופים משמעותית פחות למגוון של מחלות לב, 18 אחוזים פחות כשל לבבי, 23 אחוזים פחות התקפי לב, 20 אחוזים פחות צנתורים ו-16 אחוזים פחות מקרי מוות בעקבות אירוע לב.

פרופסור מיטרוביץ' משער שטיפול במוזיקה מגיע להישגים אלו בכך שהוא מוריד את המתח בקרב החולים ואת הצורך להאבק מנטלית, מה שעלול להוסיף לחץ נוסף על הלב. "חרדה לא מטופלת יכולה לייצר עליה בפעילות מערכת העצבים, מה שמייצר עומס על מערכות הלב", הוסיף.

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם