צפו בסטוריז שלנו

קורונה אקספרס

האם אפשר להידבק מנגיף הקורונה מחבילות שקיבלנו מאתרים סינים?

וירוס הקורונה שהתפרץ בסין בסוף 2019 מתפשט בעולם ומעורר לא מעט דאגה בקרב אנשים. גם בישראל דווח על מקרה שבו עובד סיני וישראלית ששהתה בסין ככל הנראה נדבקו בנגיף, אך האם גם המוני החבילות שהישראלים מזמינים מסוחרים סינים ומאתרים כמו אלי אקספרס יכולים לשאת עימם את הנגיף הקטלני עד לפתח ביתנו?

הרכישות המקוונות מאתרים וסוחרים סינים נמצאות בשיאן, ובזמן שישראלים רבים ממשיכים להזמין ויש כאלו שעדיין מחכים לחבילות שמתעכבות בהגעה ממבצעי בלאק פריידי וסייבר מאנדיי, עולה החשש כי לכשיגיעו ליעדן יביאו עימן גם את הנגיף שטרם נמצא עבורו חיסון.

לאור התפשטות הנגיף, עלו שאלות רבות ברשת האם חבילות שיגיעו מאתרים כמו אלי אקספרס, איביי ונוספים שעיקרם בסחורה שמגיעה מסין, יכולים להצית את הנגיף גם בישראל.

על פי מידע של משרד הבריאות אפשר ככל הנראה לנשום לרווחה, שכן נגיף הקורונה מועבר מאדם לאדם באמצעות הפרשות מדרכי הנשימה, כלומר לא ניתן להידבק בוירוס מחבילה שקיבלתם מסין.

ד"ר מרינה צדקין-תמיר, מומחית לזיהומים סיפרה בראיון כי אין לחשוש מפתיחת חבילות שמגיעות מסין שכן "הוירוס מועבר רק באמצעות בני אדם ובעלי חיים, שכן בשונא מחיידק, הוא וירוס חייב אורגניזם חי בכדי לשרוד".

ואולם למרות הדברים, חבילה שתכיל רוק של מי שנגוע בוירוס יכולה להוות סיכון. אך מדובר בסיכוי הישרדותי קלוש לאור המסע הארוך ושינויי מזג האוויר בדרך לישראל.

במשרד הבריאות פירסמו תגובה רשמית בנושא בה נאמר כי "ככל שידוע, נגיפי קורונה אינם מועברים באמצעות חפצים או מזון, ולא דווח על העברת המחלה בדרך זו".

גם רשויות הדואר בסין פועלות בנושא וחבילות שנשלחות מווהאן, מקום התפרצות הנגיף, עוברות כך לטענת רשות הדואר הסינית חיטוי כך שלא ישאו את הנגיף מחוץ לגבולות סין.

רופאים בארה"ב עונים לשאלות על נגיף הקורונה

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם