צפו בסטוריז שלנו

הנגיף הסיני

וירוס הקורונה: כך תעקבו אחר מפת התפשטות המקרים ברחבי העולם

הדאגה סביב נגיף הקורונה ממשיכה לגדול בזמן שמקרים נוספים של הדבקה מופיעים במדינות ברחבי העולם. נכון ליום רביעי בבוקר 6,000 בני אדם אובחנו עם נגיף הקורונה ו-132 מתו כתוצאה ישירה מהידבקות.

בתקופה כזו של חוסר וודאות, מידע שגוי ופייק ניוז המופצים כל הזמן ברשתות החברתיות אם בטעות או בכוונת זדון, עלולים ליצור בלבול ופאניקה בקרב אלו המחפשים מידע אמין בנושא וירוס הקורונה.

בכדי להתמודד עם הבעיה, המרכז למערכות, מדע והנדסה בג'ון הופקינס שבמרילנד  (CSSE) פיתח כלי אונליין המציע מידע מדויק לגבי התפשטות הנגיף. באתר ניתן למצוא מידע שנאסף ממספר גופים רשמיים הכוללים בין השאר את ארגון הבריאות העולמי ומרכזים לשליטה ומניעת מחלות בסין, ארה"ב ואירופה.

הכלי מציג את מספר מקרי ההדבקה המאושרים, את מספר המקרים החשודים בהדבקה, את מספר החולים שהחלימו ואת מספר מקרי המוות. על המפה העולמית בכלי ניתן לראות את המדינות בהן אותרו מקרי הדבקה.

בהודעה מטעם המרכז למערכות, מדע והנדסה שפורסמה באתר נכתב: "הכלי נועד לעזור לציבור להבין את מצב התפרצות הנגיף בזמן אמת עם מקורות מידע שקופים."

כמובן שמספר המקרים האמיתי אינו ידוע לחלוטין אך הכלי לפחות מציע מידע אמין למקרים שדווחו ויכול להצביע על מגמות לגבי התפשטות הנגיף ואזורים בהם הנגיף התפרץ.

ביום ראשון החלו להצטבר חששות לגבי היכולת לעצור את התפשטות הנגיף לאחר ששר הבריאות הסיני הצהיר כי הנגיף יכול לעבור מאדם אחד למשנהו גם בתקופת הדגירה של הנגיף, עוד טרם הופיעו הסימפטומים, לתקופה של 14 יום.

השר גם חשף שיותר מ-5 מליון איש עזבו את אזור ווהן בו התפרץ הנגיף לראשונה, עוד בטרם העוצר שהוטל על העיר בשבוע שעבר. דיווחים ראשונים על הנגיף הגיעו ב-31 לדצמבר 2019 כשהרשויות הסיניות תיארו אותו כ"דלקת ריאות ממקור לא ידוע".

מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם