צפו בסטוריז שלנו

הנגיף הסיני

בהלת וירוס הקורונה: בנתב"ג יחלקו מסכות פנים רפואיות

וירוס הקורונה שהתפשט מסין ממשיך לעורר בהלה בעולם ועכשיו גם בישראל. אל על הודיעה על הפסקת טיסות לסין, במקביל לדיון חירום של משרד הבריאות בו יוחלטו הצעדים הבאים. בטרמינל 3 בנתב"ג אף החלו לחלק מסכות מיגון לפנים.

וירוס הקורונה ככל הנראה הגיע באופן רשמי לישראל וצפירות ההרגעה שנשמעו בתקשורת הפכו לצלילי אזעקה. בבית החולים שיבא אושפזה היום בכפייה בת 25 לאור חשש שנדבקה בנגיף הקורונה. הצעירה דרשה לצאת לביתה על אף התסמינים המסוכנים אולם נתקלה באנשי הביטחון של בית החולים שמנעו ממנה יציאה והיא אושפזה בבידוד בכפייה.

הבוקר החליטה חברת אל על על הפסקה זמנית בטיסות לסין והיא מצטרפת לחברות תעופה בינלאומיות שהודיעו בימים האחרונים כי יפסיקו את הטיסות לסין בין היתר מתוך מטרה שלא לאפשר את הפצת הוירוס מחוץ לגבולות סין.

במסגרת ישיבת החירום של משרד הבריאות לאור התפשטותו של וירוס הקורונה, החליט שר הבריאות יעקב ליצמן על איסור טיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה. ליצמן אמר בדיון המיוחד כי משרד הבריאות יבקש מישראלים שחזרו מסין להישאר למשך שבועיים בביתם, תקופת הדגירה של הנגיף.

בטרמינל 3 בנתב"ג החלה חברת הביטוח פספורטכארד לחלק כ-100 אלף מסכות פנים רפואיות טרם העלייה למטוס. בהודעה דוא"ל ששלחה ללקוחותיה: "בעקבות הידיעות על נגיף הקורונה בסין, החל מהיום נחלק לכל מבוטחינו היוצאים לחו"ל מסכות היגייניות טרם העלייה למטוס. המסכות תחולקנה בעמדת PassportCard בטרמינל 3, שרוול D. מסירת המסיכה תתבצע לנוסעים לכל היעדים".

בעקבות הקורונה בעולם מורגשים חוסרים במסיכות רפואיות שיכולות לצמצם את סיכויי ההידבקות בנגיף. באתרי הקניות כמו איביי ואלי אקספרס נמכרות המסיכות הפשוטות בעלות שנעה בין 15 ל-20 ש"ח עבור 50 מסיכות. גם באתרים הישראלים ניכרת בהלת הקורונה בקרב הציבור – באתר סופר-פארם שם נמכרות 10 יחידות של מסכות פנים הגייניות ב-9.90 נכתב כי המוצר אזל זמנית.

מסיכות אזלו, מתוך אתר סופר פארם
מסיכות אזלו, מתוך אתר סופר פארם
מומלצי קריאה ↓

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם