צפו בסטוריז שלנו

קרינה בבית

5 מכשירי חשמל ביתיים שפולטים קרינה שיכולה להזיק בחשיפת יתר

בבית ממוצע ניתן למצוא עשרות מכשירי חשמל שונים. בזמן שרובם בטוחים לשימוש ואינם מהווים סכנה, אחרים יכולים להזיק לבריאות בחשיפת יתר ממושכת. כמה מכשירי חשמל כאלו יש אצלכם בבית? שתפו אותנו.

פיתוחים טכנולוגים הכניסו לחיינו שלל גאדג'טים ומכשירי חשמל משוכללים שמטרתם להקל עלינו. אולם עם החדשנות גם מגיעות סכנות בריאותיות שבחשיפה ממושכת יכולות להזיק לנו.

קרינה בלתי מייננת שנפלטת ממכשירי חשמל שונים היא קרינה אלקטרומגנטית שאינה מייננת את האטומים שדרכם היא עוברת. היא נחשבת לפחות מסוכנת מקרינה מייננת אך יכולה להוביל להשפעות שליליות על הבריאות ואף לפגוע בתאים חיים.

החשיפה לקרינה בלתי מייננת היא בלתי נמנעת ואנו נחשפים אליה לאורך כל היום וממקורות שונים כגון תדרי רדיו, מתקני חשמל, תקשורת ורשתות אלחוטיות, מכשירי חשמל, מתקני שידור, קרינה של האור הנראה ועוד. אך אנחנו יכולים לפעול לצמצומה.

חשיפה יתר לקרינה בלתי מייננת יכולה לגרום לנזקים בריאותים, לכן מומלץ בסביבה שבשליטתנו כמו הבית, לצמצם את החשיפה, השימוש והשהייה בקרבת מכשירי חשמל מסויימים. בכדי לעשות סדר, איגדנו עבורכם סט כללים וטיפים להתנהלות עם מכשירי חשמל שיכולים להזיק לבריאות שלכם.

1. ראוטרים, אינטרקום ומוניטורים של תינוקות
מכשירים אלה והתקנים אלחוטיים נחשבים לפופולארים במיוחד, אולם פולטים קרינה שיכולה להיות מסוכנת לאורך זמן. את הראוטר מומלץ להגדיר על רמת שידור נמוכה ולמקמו בחדר שלא שוהים בו לאורך כל היום. מוניטור של תינוק אף הוא פולט קרינה ומומלץ להרחיק אותו כמטר לפחות מהתינוק ומכם. מומלץ לכבות את הראוטר והמוניטור בעת חוסר שימוש.

לא מומלץ לשים ראוטר בקרבתכם
לא מומלץ לשים ראוטר בקרבתכם

2. ליד המיטה
חדר השינה הוא ככל הנראה החדר המרכזי בבית בו אנו מבלים זמן משמעותי. אולם בעת השינה אנו מקיפים עצמנו במכשירי חשמל הפולטים קרינה מיותרת. לכן מומלץ טרם השינה להעביר את מכשיר הטלפון ל"מצב טיסה" או לכבות אותו כליל, ולהרחיק לפחות ב-100 ס"מ מכם מטענים, שעוני רדיו מעוררים ומוניטורים לתינוק.

3. מכשירי חשמל במטבח
מכשירי חשמל רבים במטבח פולטים קרינה אלקטרומגנטית בינונית עד גבוהה בעת השימוש. כירי אינדוקציה, תנורים ומקררים מסויימים יכולים לגרום לנזקים בריאותיים כתוצאה מחשיפת יתר. על פי המלצות יש לשמור מרחק של 30-50 ס"מ בעת השימוש ולהימנע משהייה רציפה שעולה על מספר דקות.

נראה שקט אבל מוקף קרינה
נראה שקט אבל מוקף קרינה

4. מכשירי חשמל ישנים
מדי תקופה משרדים ממשלתיים מעדכנים תקני בטיחות ומיישרים קו עם ארגון הבריאות העולמי ובכך חלק ממכשירי החשמל הישנים שיש לכם בבית, מתגלים כפולטי קרינה גבוהה מהתקן. בין המכשירים ניתן למצוא מקררים ישנים, שפולטים רמת קרינה גבוהה במיוחד בחלקם האחורי.

5. לפטופים, ומכשירים ניידים
גם מכשירים פופולארים כמו לפטופים, טאבלטים וניידים אחרים פולטים קרינה שאינה מומלצת לחשיפה ממושכת ובכלל עבור תינוקות וילדים. מחשבים ניידים מומלץ להעמיד על גבי מתקן או שולחן כשבין תחתית המכשיר לגופכם נמצא מרחק בטיחות של 30 ס"מ.

לפטופ על הברכיים? לא מומלץ!
לפטופ על הברכיים? לא מומלץ!

יש לכם מה להוסיף לרשימה?

נושאים שקשורים לכתבה
מומלצי קריאה ↓
הסטוריז שלנו
מה דעתכם?

אתם אהבתם

רק תוכן
עדכני ומעניין בדיוק בשבילך

קראו גם